cykel i stan

   Far har nu hjälpt mig att få in en cykel till stan. Så på ett hemligt och bra ställe står det en och väntar på mig när jag kommer med bussen imon och börjar lektion 5 min senare. Det är ju kul och bra och så, MEN det finns ett problem. Eftersom Värnamo är den cykelstöldsbegärligaste staden i hela Värnamo så tvingas jag ta en speciell cykel. Linneas gamla.
   Begreppet "Linneas gamla" innebär en del när vi talar om våra cyklar. Linneas gamla är nämligen en aning reparerad efter att ha varit en aning ur form så att säga. Så imon, och alla andra dagar vid behov, kommer ni se mig trampa genom staden - och nu kommer grejen - enbart på ettans växel.
   Det är inte okej. Från stationen till skolan är det nerförsbacke hela vägen typ, så det kan funka. Men upp sen, hehe. Det blir inte lätt. Fast värst är egentligen när det är platt. För det är SÅ fult när man spinner sådär med benen.

Åh

Kommentarer
Postat av: Anonym

knepet är att trampa fort som fan när ingen ser, sen rulla och låtsastrampa på normal frekvens när någon kan tänkas se

2009-08-24 @ 23:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0