liten pojke som förbereder något stort

   Hannes ska börja träna fotboll igen. Efter att ha slutat för några år sedan på grund av "att han inte fick några passningar" så ska karriären börja om på nytt. Idag har han och pappa varit hemma hos tränaren för att fråga när säsongen började och sånt. När Hannes kom hem hade han sån fotsvett att det gnisslade i hela huset.
- Ta på dig strumpor ditt äckel, sa jag.
   Fick se honom stå framför almanackan och studera den med fundersam min. Så lyfte han handen och skrev "fotboll 18.15" på tisdagen den 11 augusti.
- Den där dagen har redan varit, sa jag.
   Då suddade han och skrev sedan samma sak på morgondagens ruta "fotboll 18.15". Han gick iväg men kom ganska snart tillbaka, fattade en penna och skrev på torsdagens ruta "fotboll".
- Har ni träning två gånger i veckan? sa jag.
- Ja, sa han mycket viktigt.
   Nyss hörde jag honom muttra bakom mig huruvida han skulle ta Kim Källström-tröjan till träningen imorgon. Han har även tidigare hört sig för om det ska vara kallt imorgon, så kallt att han ska ha underställ? Han frågade mig innan om Linneas nummer, han skulle ringa för att få veta var hennes benskydd var. När hon inte svarade när han ringde från hemtelefonen ville han låna min mobil till detta viktiga samtal. Linnea sitter på Harrys, jag tror inte hon kommer att svara. Nu sitter han på sin säng och provar lite olika benskydd vi har här hemma, lägger då och då expertkommentarer om passformen.
- Är den här för stor? undrar han och räcker fram ett tanigt pojkben i en stor röd fotbollsstrumpa.
- Tror du man får ha matchstrumpor på träning? undrar han eftersom det står Hånger IF:s logga på ovan nämnda strumpa.

   Sött tycker kanske någon. Fånigt tycker nog jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0