så pass

   Det finns ett av alla miljoner nya TV-program som börjar i hösten som framkallar en längtan i mig, ett program som jag verkligen vill se liksom. Det är True Blood som börjar ikväll klockan 22:00 och håller på till 23:00. Kan man då kalla detta ödets ironi då denna sena kväll sammanfaller med min enda tidiga morgon?! Jag börjar alltså 8 en enda dag i veckan, och kvällen innan detta är den enda då det verkligen är befogat att vara uppe "sent".

   Varför är "håll käften" ett så fult uttryck? Varje gång jag tar mod till mig och använder detta uttryck så går det en våg av bad feeling genom kroppen. Det är så fult liksom, eller det låter så illa. Varför? Käft är ju ett vanligt ord när det handlar om typ en hajs mun. "Hajarnas käftar kan vara en meter breda" okej kanske inte en meter men jag har extremt dålig förmåga att veta sånt. Sånt strunt.
   På vår klasströja står det käft och det känner jag att det är sådär okej för min del. Hade lika gärna kunnat stå mun liksom, och så hade jag sluppit obehagsrysningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0