dröm

   Natten till igår drömde jag detta.
   Jag skulle ta studenten, drömmen börjar när vi står inne på Tinas Ö och "laddar" inför utspringet. Grejen var dock att ingen laddade. Det var knäpptyst och nästan folktomt. Ingen ville fira alls. Vi gick mot dörrarna och likadant där. Trängseln och stämningen man förväntat sig fanns inte. Alla (alla och alla, vi var väl fem stycken kanske i min korridor) stod tysta och hängde. Jag blir dock knuffad av någon anledning så att jag råkar se folkhavet som väntar på oss utanför. Inte. För det var endast runt 40 pers där ute, många redan påväg därifrån. 
   När jag kom ut hade min familj redan gått.
   Och det hela var en sån jäkla besvikelse att jag vaknade gråtfärdig.
   Så snälla, gör inte såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0