mama's still on the phone

   Hej, det är Askungen. Jag sitter i min ensamhet och sorterar tvätt och nyss flängde jag runt för att göra huset mamma-vänligt, hon kommer nämligen hem idag efter tre dagars frånvaro. Med mamma-vänligt menas att puffa upp kuddarna, vika ihop filtar och lägga på soffkanten, tända fönsterlampor och såntdär. Jag undrar om hon har köpt något till mig? Så var det ju alltid förr ändå när föräldrarna hade varit borta. Så kände även jag i mina yngre år så när jag kom hem från Polen hade jag med mig presenter till alla. Ung och dum som man var, det är kanske det som straffar sig nu när jag har tre skulder på sammanlagt 620 härliga kronor.
   Hm. Blickade upp från skärmen och såg det gigantiska berget med handdukar. Lovar att det är minst 10 stycken badlakan, inte handdukar utan badlakan. Hur!? 
   Tvättkorgen som är ganska matig brukar innehålla ungefär hälften kläder men idag var det typ 5 tröjor sammanlagt (alla mina och Hannes, how come?!) så föreställ er mängderna av handdukar och underkläder.
   Nåväl. Ska göra klart tvätten sen öva på högskoleprovet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0