senil

   Idag har min mamma blivit gammal. Först när hon skulle beställa den nya datorn innan idag, då kom hon inte ihåg sitt personnummer. Den sista siffran i de fyra sista siffrorna kom hon inte ihåg.
Mamma - Nämen, jag minns inte alls!
M - Eller? Är det en tvåa?
Jag - Jag vet, men jag tänker inte säga.
M - Nämen, vad konstigt. Jo, det är nog en tvåa.
J - Asså. Det är ju pinsamt att du inte kan det. Inte roligt alls.
M - Men det är nog en tvåa, jag trycker okej nu.
J - NEJ, DET ÄR INTE EN TVÅA.
M kollar i sin plånbok och jaaa juste, en trea är det ju.
   Nu satt vi och åt, hon jag och Hannes. Och jag överdriver inte när jag säger att hon inte hörde hälften av vad jag sa. Vid följande konversation pratade jag om vår nya dator, det enda rimliga vi skulle prata om denna dag.
Jag - Då kommer den på måndag då? Fast de kanske inte jobbar imon, så tisdag då.
Mamma stirrar på mig, när jag tänker efter är det vindögt men det var det nog inte egentligen.
J - Jag tänker inte säga vad jag pratar om för det borde du fatta.
M - ? (vindögt)
J - ?
M - Ska jag säga vad jag hörde?
J - Nej, jag bryr mig inte.
   Det hon väl hörde fattade hon inte.
M - Vi skulle ju egentligen ha med oss något till B och A ikväll. Men affärerna har väl inte öppna.
J - Du får ta med dig M&Ms. (vi har typ 10 påsar i ett skåp)
M - ? (bara stirrar)
Hannes - Åmeh ämnen!
J - tystnad
H - Ämnen som matte, svenska...
M - Jag tror inte det är det hon menar.

   Gah. Jag blir så frustrerad.
   Nu ska jag spela ishockeyspel med Hannes. Sedan ska vi kolla på Sunes Jul på youtube, det vet han inteom än dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0