darling, go home

   Idag på hemköp bevittnade jag en sjukt töntig kille. För det första hade en fruktansvärt ljus och mjuk röst, som om han hade en bubbla i halsen liksom. Som om han aldrig skulle kunna bli arg för rösten skulle ej palla det. Sak nummer två med den här killen var att han hade en kundvagn, i denna låg två liter fanta, 1 kg toblerone och 2 kg mjöl. Jaha. Speciellt.
   Iallafall så stod han framför mig i kön, ochframför oss stod en gammal kvinna med en tung och överbelastad korg som hon hade tråcklat upp på den där bänken innan rullbandet. Lite kämpigt för gammal kvinna kan tänkas. Kan särskilt tänkas av mjukiskille som sträcker sig fram för att hålla i hennes korg. Men vill gammal kvinna ha hjälp? NEJ! Mjukiskille får blick som om han är våldtäktsman! Genast börjar han pipa fram ursäkter men gammal kvinna vill inte lyssna, hon lassar istället energiskt upp varor på rullbandet. Bland annat en städmopp. Nämnda städmopp river sedan ner framsidan till nicorette-lådan. "Det gör inget" säger gammal kvinna som om hon bestämde i affären. Mjukiskillen i sin tur börjar laga lådan, men misslyckas. "Jag kan ta den här istället" säger trött kassörska och sträcker sig efter framsidan. "Asså, den var sönder från början här!" förklarar mjukiskille upprört, han har INTE gjort fel!
   Trött kassörsa vill gå hem.
   Jag vill gå hem.
   Gammal kvinna vill ha en snus.
   Mjukiskille vill att alla ska älska honom och tycka han är skitschysst.
   Alla hatar mjukiskillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0