konstigt, körlektion, paris, plugg, pollen

   Detta är verkligen en jättekonstig situation. Jag sitter framför en dator på stadsbiblioteket. Bredvid mig sitter en åkta datakille med vinterjacka och svart mössa. Och han sjunger?! Eller gör ljudeffekter till saker han uträttar på skärmen?! Eller pratar han bara med sig själv?! Ett ständigt pågående ljud hörs iallafall från honom. Och jag känner mig en aning obekväm. 

   "Huuum. Masnehrpratfjaa... Duuuu daaaa da!" Så låter han.

   Jag hade körlektion innan. En miniuppkörning kallade körskoleläraren den för. Och hade det varit på riktigt så hade jag kuggat sa han också. Ajdå. Missade en högerregel och hade treans växel över en järnväg. Men döda vinkeln var jag tydligen en stjärna på. Äntligen! Den har jag verkligen kämpat med!

   När jag hade parkerat och sagt hejdå traskade jag iallafall hit, till biblioteket. Ska plugga här fram tills halv ett. Synd bara att stolarna som erbjuds är stenhårda och typ för små för min bakdel.

   Mamma och pappa åkte till Paris innan! Jag är medveten om att jag har nämnt det några gånger, men ändå. De har åkt nu.

   Jaaaa... Så att så är det... Ni kanske anar en viss uttråkning här, ni gör helt rätt i det iallafall. Men innan när jag satt och pluggade så längtade jag så förtvivlat efter en dator, men tillät mig bara att sitta här i en halvtimme. Så den halvtimmen måste liksom gå.

   Men ja! Jag har nästan glömt det viktigaste. Hur jag mår denna dag. För denna dag känns det som om ett kilo pollenblandat snor har besämt sig för att min näsa och mina bihålor verkar vara en lysande plats att bosätta sig på. Mina ögon har gått från ständigt rinnande när jag vaknade och på bussen till att nu vara helt förtorkade. Linserna skaver likt sand i stjärten (har iofs aldrig haft det) och jag skulle helst vilja riva ut dem och klia en gång för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0