dröm2

Jo men juste! Jag drömde en annan dröm, en som gjorde att jag skräckvaknade med hjärtat i halsgropen.

Det var hemma i huset i Sverige. Vid vår ena ytterdörr var det två tjädrar som utförde sitt tjäderspel. Den kvinnliga tjädern stod inne i huset och den manlige stod på trappan, inne vid den kvinnliga stod också jenniethefrog.blogg.se för att platta sitt hår. Hon viftade lite obestämt med handen mot tjädrarna när jag fick se spektaklet. Iallafall så rusade jag för att hämta pappa, han flög upp ur soffan och tog kameran med sig.

Tjädrarna förevigades sedan på deras vandring ut från huset och genom trädgården. Men när kärleksparet och pappa med kameran kom ut på vägen så flydde plötsligt tjädrarna i panik! Pappa sa med allvarlig röst:

- Men jag kan inte förstå vad som skrämde dem?

Vi blickade alla ut mot horisonten för att se vad som hade skrämt tjädrarna. Och se! Hjälp! 20 meter bort stod två björnar!

Ungefär här förvreds mitt inre i ångest. Pappa skulle bli dödad av björnarna. Jag själv stod ute i trädgården och skulle bli tvungen att klättra över ett högt nät för att komma in till huset igen. Jag skulle troligen också bli dödad.

När dramatiken var såhär tät och ångesten såhär fulländad så vaknade jag.

Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0