iiih

Jag har aldrig varit på ett ställe som ger ifrån sig så mycket ljud.

Dels har vi alla jävla traktorer som kör 2 meter utanför min vägg från tidig morgon till sen kväll. Alla är dessutom sånna riktiga monstermaskiner som fräser förbi med motorn på max.

Men. Vi har också de okända ljuden. Vart man än är i detta hus så låter det alltid som om någon jobbar nånannanstans. Till exempel när jag ligger i min säng, då dunkar det och grejas innifrån stallet som ligger vägg i vägg med mitt rum. Äsch, tänker jag, det är väl bara hästarna. Och jo, det kan det ju vara. Men när man väl är inne i stallet så hörs ingenting. Och är man inne i huset, då låter det från övervåningen, från vägen, från kylskåpet, från hallen, från trädgården och ö-ver-allt.

Visst kan det vara husets naturliga ljud som dunk från elementen till exempel. Men vi vet ju också alla att det kan vara spöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0