inhomogena differentialekvationer med mera

Åh. Jag skulle just räkna ut en grej och skrev upp allt på min whiteboardtavla. Och då slog det mig att det är roligt att man efter 3 år tänker "genom" istället för "delat med". Och så ritar man pilar och tänker "ger". Man skriver v.s.b. och menar "vilket skulle bevisas".
Jag är delad inför detta. En del tänker fyfan vad skönt att slippa matte och fysik och kemi och sånt. Den andra delen känner att man blir dummare för var dag som går. Sista kapitlet i Matte E, vad i helvete handlade det om?!
Och innerst inne känns det nog allt lite jobbigt. Lite waste of time fast tvärtom. Waste of capacity. Synd att jag gillade matte så mycket som jag ändå gjorde. Synd att jag inte gillar det tillräckligt mycket för att fortsätta med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0