sunday

   Jag var ute i skogen med hunden nyss. Uppe på en kulle på en äng hittade jag ett riktigt älgtillhåll, med spår, liggplaster, kissfläckar och bajshögar. Jag stod där och beundrade detta samtidigt som jag insåg att mitt senaste kliv förde mig ner i en avgrund av snö, den nådde mig upp på låret. Jag satt nästan fast alltså. Då blickade jag upp mot skogsbrynet hundra meter bort och nämen tjena! Där stod herr, fru och barnet Älg som alla intresserat blickade bort mot mig och hunden som stod mitt i deras hem och trampade runt.
   Jag och Bella sökte oss långsamt ut mot kanten av ängen, väldigt långsamt med tanke på snödjupet. Sen skyndade jag mig hem och nu håller jag på att dö av trötthet.
   Väl hemma möts jag av det fantastiska beskedet att Linnea har kräkts! Är det inte en lillebror som blir smittad av kräkis på skolan så är det en syster som blir smittad av det på fest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0