you could see your future inside a glass of water

   Igår var en hemsk dag, därför kan denna dag nästan bara bli bättre vilket den redan har blivit. Fast inte helt sådär yeah utan mer okej.
   För det första vill jag bara reflektera över hur sjukt mycket snö det är?! Jag gav mig ut på mätuppdrag med pappas linjal, resultatet blev blandat men runt 25 centimeter iallafall. Och det är stört.
   Ska även tilläggas att min skolväg går genom en kohage, så varje morgon kämpar jag får att gräva fram en liten stig, sen snöar det som fan under dagen så när jag ska gå hem får jag kämpa lika hårt igen. Mina skor håller dessutom inte 20-centimetersvallen så varje skoldag inleder och avslutar jag med blöta vrister.
   Jag, Lousie och Fanny åt lunch på Lilla Krogen. Mitt humör behövde det kan jag säga, lite smältgod mat, lite kolsyra och en del rofylld pianomusik i bakgrunden.
   Skoldagen avslutas med 45 minuter svenska. Vi fick tillbaka en uppsats där jag mot förväntan lyckades vränga till med ett MVG+. Då blev jag riktigt glad asså.
   Traskade från skolan med en ny kartong under armen, för idag kom studentmössan! Woo!
   Innan bussen segade hem hittade jag säsongens nya favoritaffär. Med det menar jag att jag inte har hittat ett enda plagg till den här säsongen sedan i början av december. Men så gick jag in i denna affär idag och hittade två par byxor, två tights och fyra tröjor som jag hade kunnat köpa på dirren om ekonomin tillåtit. En av tröjorna blev det iallafall. Jag anser mig förtjäna den.
   Nu funderar jag på om man ska ta tag i historian kanske? Muntlig redovisning om varför Gustav Vasa var en typisk renässansfurste på fredag. Men tja, jag vet inte om jag orkar det idag. Det får vi se.

adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0