the very intressanta future

   Ni vet att jag fick MVG+ på en svenskauppsats häromdagen? Eller ni som är denna blogg trogen vet iallafall det. Detta är såklart något som jag lite småflinande berätter hemma. Det mottas med oo och aa. Och så den självklara kommentaren: "Ellen, du måste ju bli något inom det där".
   Inom vad? Litteraturhistoria? Jag lovar och svär att det är det tråkigaste ämnet ever. Inom att bara skriva då? Då menar man författare. Det vill jag inte bli. Eller bli och bli. Är det någon som har skrivit sin första bok när den gick ur gymnasiet och sedan levt på det yrket hela sitt liv? Nä. inte många iallafall. Oddsen är skitdåliga. Så varför skulle jag lyckas? Så himla bra är jag inte.
   Journalist? Nä. Hårdaste konkurrensen i Sverige känns det som. Återigen, varför skulle jag lyckas?
   Nä ni. Jag skulle vilja bli något inom media eller etologi/zoologi. Producent, produktionsledare, zoolog på djurpark och sånt. Och vill man så kan man, eller hur? Så det är väl egentligen det som man verkligen, verkligen vill arbeta med som man ska satsa på? Det kanske är då jag lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0