det är lite white trash över stringtrosor

Fredag
   Jag, Sweet Miss H, Angela och MatH dejtade varandra på SuSHI BAR (de heter så enligt loggan) i Värnamo. Sushi är inte riktigt min grej, men de hade redigt goda kycklingspett. Kvällen avslutades med efterrätt på McDo, det eviga McDo.

Lördag
   Ni vet när man var liten, typ lågstadiet/mellanstadiet, då kunde man dela upp killarna i olika grupper. De som alltid spelade fotboll, de som var ombytliga och lirade bollen i rutan eller dunkgömme eller krig eller något annat och de som alltid grävde i sandlådan/snön. Denna dag förbyttes Ellen 17 snart 18 år till lillkillen som leker frenetiskt i snön. Det var jag och Hannes som intog gårdens största snödriva och "gjorde den osäker". Vi grävde (med svetten flygande) (och för mig med krampen begynnande i höfter) fram två tunnlar till katten bara för att vi älskar honom så. Vi jobbade med ett tiokilos järnspett (mycket svårt att hantera, det föll på min lott), en hockeyklubba och en kofot. 
   Efter ett tag kom även mamma och ville vara med. Hon var lite tuffare än oss och tog därför en spade. Detta resulterade i två tunnlar stor nog för en människa. Så där kröp jag och Hannes sen, mamma också någon gång. Sen koma Bella och vi ville att hon skulle krypa också, hon verkade dock ha någon form av cellskräck så hon pallade inte trycket. Hon sprang över snöhögen istället och höll på att förstöra allting.
   På kvällen skulle vi spela Alfapet med namn, alltså man fick bara lägga egennamn som Otto, Ikea och Lycksele. Detta var skitsvårt. Mamma vann. Jag kom tvåa trots att jag hade lagt GIT två gånger. Vi kollade på Robinson också, vilken skit han är, den där Jimmy F. Och varför visade hon Sanna bröstet? Eller okej, klart det kan bli så när man tar på sig bikinin men varför ha med det klippet?

Söndag
  
Jag ställde klockan på 11, kollade på skidskytte. Gick ut och lekte i snön och grävde ännu en tunnel tillsammans med brodern. Katten var idag helt överlycklig över sina tunnlar, de blev väl använda.
   Sen gick jag in och duschade, jobbade med projektarbetet, kollade på herrarnas final i Tour de Ski, åt kebabmiddag och sen var det väl nu ungefär.
   Nu ska jag se om man kanske kan plugga lite svenska innan Amazing Race börjar klockan 19.

hej med er!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du skriver så himla kul, Ellen. Jag älskar att läsa din blogg.



Det låter verkligen härligt med snö. Och kebab, herrarnas tour de ski och skidskytte på TV. Det är inte utan att man får lite hemlängtan.

2010-01-23 @ 11:38:31
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0