gold digger

   Ni vet kanske att det ibland finns saker som man upptäcker en lång tid innan övriga världen gör det? En låt till exempel, man lyssnar på den ett tag, tröttnar på den och glömmer det. Sen dröjer det ett tag och plötsligt är den där låten den som alla nynnar på. Ja, ni kanske vet jag jag menar men jag tänkte iallafall skriva lite om det idag.
   Den första grejen är just en låt. Det var i en bil hem från konfirmationsträffarna, det var hösten 2005 och jag fick en låt skickad till min mobil via det oerhört hypade IR.
   Låten var I'm yours med Jason Mraz. Orginalet, inte radioversionen. Och det var lite sjukt att samma låt blev årets hit hela tre år senare. 
   Nästa grej fick jag julen 2006, en bok vid namn Om jag kunde drömma, skriven av Stephenie Meyer. Jag läste ut boken samma kväll och var stum av beundran. Stum av beundran som sagt - jag pratade aldrig om den här boken inför mina kompisar. Tänkte att det inte var någon som skulle nappa på en bok om vampyrer. Tre år senare var den där boken en bok som varenda unge hade läst.
   Och jag menar inte att skryta med att jag var föööörst!!! eller något sånt, det är häftigt bara, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0