Så är det egentligen del 1

Hej och välkommen till Så är det egentligen.

Vi börjar med att bajsa. Är det pinsamt/äckligt/ej att tala om? NEJ! Det vore ju verkligen konstigare om du inte bajsade, eller hur?

Vi fortsätter med kärlek. Så fort man är kär i någon borde man springa och säga det till den, för kärlek är ju onekligen det finaste som finns, så all kärlek borde ju egentligen vara positiv - alla borde bli glada av ett kärleksbudskap.

Nästa ämne är pengar. Varför är det tabu att prata om pengar när man är vuxen? Man får inte säga vad man tjänar eller så. Men det är ju samma sak här, man borde bara vara stolt över hur mycket man tjänar. Och tjänar man lite så är det ju inte ditt fel - individuella prestationer spelar ju ingen roll på de flesta arbetsplatser såvida du inte är urkass. Men det är du inte.

Vi ska också tala om att peta i näsan vilket vi har gjort innan men jag upprepar gärna detta budskap. Jag menar att det är äckligare att inte peta i näsan än att göra det. Vill du att näsan ska växa igen av snorbusar eller? Det hoppas jag verkligen inte. Och man kan ju alltid tvätta händerna.

Detta var fyra ämnen. Jag återkommer eventuellt med Så är det egentligen, men nu ska jag avvika.

hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0