från vaken till sovande

Min sövningsprocess igårkväll var en historia i särklass. Ungefär klockan 22:30 lämnade jag soffan och var då riktigt trött. Eller sådär soffseg ni vet.

Hamnade i sängen och kollade på ett avsnitt Grey's Anatomy. Blev skitpigg. Så jag satte på ett avsnitt Heroes. Var fortfarande skitpigg. Klockan börjar närma sig 00:30. Då sätter jag på Filip och Fredriks podcast, tar på hörlurar och lägger mig ner och blundar. Lyssnar färdigt den 40 minuter långa podcasten. Sätter mig upp och inser att jag är genomsvettig och har sån halsbränna att jag vill gråta. Så jag googlar på huskurer. Man ska tydligen äta nötter eller dricka bakpulver.

Så inatt klockan 01:30 stod jag och åt nötter. Men det hjälpte inte.

Då hör jag pappa komma ner för trappan. Han har tydligen skitont i huvudet. Och hans enda lösning till det är att fika.

Så inatt klockan 01:35 satt pappa och fikade.

I en låda hittade jag samarin, så det tog jag.

Sen stod jag över handfatet och spottade i en halvtimme. Ville kräkas fast ändå inte. Ordet halsbränna tycker inte jag beskriver hela situationen riktigt. Det känns snarare som om hela bröstkorgen brinner. Hjärtat särskilt. så därför blir man oerhört klen av detta.

När jag hade spottat en halvliter la jag mig i sängen igen och läste.

Klockan 02:28, cirka fyra timmar efteratt jag la mig i sängen, då släckte jag lampan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0