resan till London

Vi tar det i punktform.

- Resan dit gick okej. När det började skyltas mot en flygplats 25 km innan Göteborg så slog det mig att jag inte visste var flygplatsen låg. Men ett samtal till far senare så fattade jag att detta var Landvetter, Göteborg City Airport låg på andra sidan Göteborg.

- Tog mig från Stansted till Liverpool Street utan probs. Väl där så hittade jag dock inte Linnea?! Ringde henne men hon svarade inte. En aning fundersam gick jag in på McDonalds för att vänta. Tittar ut genom ett fönster när jag plötsligt ser hur en alldeles speciell tofs speglas i rutan från ett läge bakom mig. Jag vänder mig och se där, där var ju Linnea!

- Lägenheten i Kensal Green. Hehe. 6 tjejer. Hehe.

- Tisdag var shoppingdag. Jag har köpt SÅÅ fina grejer! Ett par byxor, tre tröjor, en tröja till broder, en halsduk, ett skärp och en dataväska.

- Sen har jag köpt äckligt mycket annat också. Mat, tubbiljetter, biobiljett, parkering. Fasar över att logga in på swedbank och kolla saldot.

- Ekorrarna. Ett av mina stora mål med denna Londonresa. Höll på att dö av glädje när jag kände en ekorrtass mot mitt finger. Som en bonus fanns det i närheten även tvåhundra duvor, pelikaner, svanar, kanadagäss och så vidare. Kände mig som kvinnan med duvorna i Ensam Hemma 2.

- Drottningen var hemma.

- Under hela onsdagen, turistdagen, så såg vi polisbilar överallt. Eller typ piketbussar. Flera helikoptrar cirkulerade också över staden. När vi kom fram till Big Ben var det plötsligt poliser vart man än tittade, piketbussar överallt, tält, trummor och skrik. Tydligen var det en riktigt stor demonstration denna dag: http://www.vasabladet.fi/Story/?linkid=134467

- Gå ut i London. Då träffar man konstnärer som ställer ut hemmamålade Star Wars-masker, dansar med trettiofemåringar i kilt, ser hur killar bönar och ber om att få komma in på den klubb man själv blev nästan indragen till, åker i en tom tunnelbanevagn = Party Wagon, somnar på bussen hem.

- Vi var ju på bio också! Harry Potter. Bion låg vid Piccadilly Circus och omG vad stort det var därinne. Filmen var bra, men jag tycker den kunde varit lite mer utvecklad så att säga.

- På flyget somnade jag. Vaknade av att jag hade lock för örat och började nästan hyperventilera för att det gjorde så ont.

- Att åka hem tog en jävla tid. Lämnade Oxford Street klockan 14:30. Var hemma klockan 01. Tiden däremellan upptogs bland annat av stillastående tåg, två felkörningar i Göteborg, lip på grund av vilsenhet på en parkering någonstans i Göteborg, felkörning i Borås, lita på inre kompassen någonstans i skogarna kring Borås, snö mellan Gislaved och hånger, hastighet mellan 60-70, blixthalka utanför Värnamo, två råddjur utanför Åminne.

Men nu är jag hemma. Och är så trött att det känns som om jag har träningsvärk i hela kroppen.

Kommentarer
Postat av: linus

:):):):D:D

2010-11-27 @ 11:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0