cykeltur i onödan

Cyklade in till Bogense då.
Fattar inte hur det kan blåsa så mycket som det gör här utan att det är ständig orkanvarning. Motvind hela vägen dit, ganska soft på vägen hem.
Men iallafall. Skulle hämta ett paket då, enligt lappen jag fick i brevlådan var det öppet till klockan 16. När jag kom dit helt slut och utblåst så var det stängt. Stängde tydligen 12? Hur kan en postverksamhet fungera om inte ens posten själva har koll på öppettiderna?
Aa så jag cyklade för att köpa snacks istället, detta sker på Netto (de snyggaste kassörerna sitter på SuperBest = därinne vill man visa sig från sin bästa sida = snacksinköp sker någonannanstans). 0,06k gick det på (desperat try to keep my math skillz in action (ledsamt försök att hålla mina engelskakunskaper över ytan)).
Förresten, det här med ett jag använder ordet "snacks". Vill bara förtydliga att det är ett internt och oerhört ironiskt skämt inom familjen. Det ska uttalas snääcks med den bästa amerikanska accenten du kan få till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0