dagens diskussion: Idol

Ligger i min soffa som ett rödmosigt spädbarn. Först iskall promenad, sen iskall dusch och min kropp tänker att okej, iskallt är det nya. Sen går man in i kökets värme med golvvärme, elementvärme och äter varm mat. Kroppen skriker VAD NU? Och så slutar det med att man blir jätterödmosig.
Nu ska vi prata Idol igen. Vilka går vidare ikväll?
Jag hoppas: Andreas Weise och Alice Hagenbrant
Jag tror: Inte en aning egentligen! Men de ovan känns ju som de mest coola, alltså de som blir minst nervösa och ba takin' it chill.
Fast det är å andra sidan inga såndär jätteuppenbar fjortisskandal i likhet med gårdagens Jonathan Garces och Sebastian Krantz...
Fast å tredje sidan så tycker jag att det till oväntat stor del beror på låtvalet också. Det ska vara en svängig låt som alla känner igen. Och då menar jag inte Fångad av en Stormvind. Jag menar heller inte I'm Yours. Det ska vara en bra låt.
Ungefär som One (Mary J Blige & U2) som Alice H har valt. Duktig tjej.
Emil i Lönneberga har däremot valt något av Simon & Garfunkel... Känns ju sådär. Och att sjunga hårdrock blir inte lätt såvida man inte heter Erik Grönwall, så Sassa Bodensjö kommer inte heller få det lätt.
Okej, skulle kunna hålla på 30 min ytterliggare men så kul ska vi inte ha.
Nu ska jag kolla på Lite Sällskap @ kanal5play

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0