slottet

Innan ni läser vill jag bara utfärda en varning, detta är mitt lantis-jag som skriver. Det jaget som går rätt ut i skogen med bara katten som sällskap och njuter av det.

 
Kom hem från min promme nu, och vilken promme sen. Inte varje dag man går på helt nya vägar som leder till sådana överraskningar. Istället för att följa min planerade rutt så gick jag in på en liten skogsväg. Och den var så fin!? Lagd av gamla kullerstenar och löpande genom lövskog?! Bästa tänkbara typ.

Så jag tänkte att den här vägen borde ju leda till något. Tittar upp mot himlen och ser ett slottstorn. Sant! Helt plötsligt stod jag utanför ett skitgammalt slott och ba okej... Till råga på allt vandrar det runt påfåglar runt mig? 



Inte så väldigt storslagen bild kanske men föreställ er att först gå längs en stor väg och stirra på döda grodor i vägrenen - sen befinna sig i en värld med slott, påfåglar, dammar, vattenfall, medeltida fängelsehålor med mera.

http://harridslevgaard.dk/

När jag kom hem nu så märkte jag dessutom att jag hade varit ute i en timme och gått utan att reflektera över tiden. Välkommet!

Och en annan parentes. På vägen till stan så passerar man ett ställe som heter Toftegården. Där finns bland annat Toftegårdens Dametøj (damkläder) och en slags verkstad. Grejen är att varje gång jag cyklar förbi där så är parkeringen smockfull? Blir lika fundersam var gång, kan inte fatta vad grejen med Toftegården är?

Men så idag, när jag gick förbi och inte cyklade i en jävla fart som jag vanligtsvis gör, så upptäckte jag en sak. I backspegeln på alla bilar hängde en prislapp. Jahaaaaa. Äntligen ro i själen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0