bilen

Igår när jag körde hem från stan klockan 01 så la bilen plötsligt av. Gasen slutade fungera och motorn bara dog. Jag svängde in till vägkanten och stannade. Och förblev stilla. Det gick inte att starta den jäveln.
Jag ringde till pappa (som sov) och började sen gå hemåt.
Väl hemma i min säng hann jag precis släcka lampan och blunda innan pappa steg upp och meddelade att han inte kunde sova när bilen stod kvar ute på stora vägen, så vi skulle åka och hämta den.
Jag trodde det var batteriet som hade dött eftersom den stannade så plötsligt. Och därför att det vore ganska pinsamt om det var slut på bensin.
Men SÅKLART var det slut på bensin. SÅ PINSAMT. SÅ FÖRNEDRANDE.

Men så var det. Vid 01:30 inatt stod jag mitt på Hångervägen och hällde i bensin i vår ena bil. När jag och pappa kom hem sen hade inte mamma heller kunnat sova så klockan 02 inatt satt hon, jag och pappa i köket och åt.

Today, I am tired.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0