tidig sommar idag

Som sagt så satte vi upp studsmattan igår. Hannes och jag hoppar hela tiden. Tidigare idag lekte vi även med elektriciteten på studsmattan. Först ska man hoppa lite, sen lägga sig ner och gnida sig mot mattan, sen peta på valfri stålfjäder. Stöten man får då känns i hela kroppen! Och leder alltid till våldsamt fnitter.

Eller så kan man göra så att jag håller i Hannes näsa och han nuddar fjädern med tån så att stöten går från hans tå till hans näsa och ut i min hand!

Annars så har jag fet pollenallergi idag. Kliande näsa, varma ögon, kliande öron, kliande hals med mera. ZÅ ZKÖNT.

Pollenallergi + studsmatta leder oss in på följande roliga händelse i mitt liv.

Det var förra sommaren, jag, Hannes och Linnea på studsmattan. Av någon anledning ville jag och Linnea höra Hannes nysa. Det var ganska viktigt för oss att höra honom nysa så vi försökte få fram en nys på diverse sätt. Till exempel titta mot solen - dock utan resultat.

Men eftersom Hannes är gräsallergiker så tänkte vi att han kan ju lukta lite på gräset och sen nysa. Så någon hoppade ner och hämtade ett grässtrå. Hannes luktade lite på det men det kom ingen nys.

Nähä.

Man om han får in gräset i näsan då? Ganska omilt tryckte jag och Linnea upp grässtråt i hans stackars allergiska näsa. Högt upp. Så högt upp att Hannes storknade och nös så att han hostade. Vi skrattade och var nöjda över att slutligen höra honom nysa.

Några timmar senare var Hannes inte lika nöjd. Vi kan kalla det pollenchock. Hans näsa täpptes igen fullständigt och ögonen rann. Allt på grund av det lilla grässtrået i den lilla näsan.

Mamma var inte så glad. Men jag och Linnea var glada. Hannes var lite glad.


Vi har jordgubbar hemma idag. Och obs att det är Hannes hand, inte min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0