måndag och tisdag

Igår åkte vi till Osudden och badade sen åkte vi till mormor och morfar i Gnosjö. Mormor tyckte jag hade ful kjol fast jag VET att den är jättefin. Jag fick följa med morfar ut i grönsakslandet för att plocka potatis, lök, morötter och de allra största squasharna jag sett. De minsta var större än dem i affären. Efter middagen fick vi barn följa med till morfars verkstad. Han är uppfinnare ska ni veta, och igår fick vi en grundlig genomgång av hans två senaste uppfinningar.

Sen åkte vi hem.

Igårkväll lärde jag mig spela TV-spel. Jag har gjort fel alla gånger jag spelat (inte så många visserligen) TV-spel i hela mitt liv. När jag har kört har jag alltid tryckt joysticken framåt och sen svängt den ur det läget - vet ni hur jävla omöjligt det är att köra rakt då?!?! Och till alla er som aldrig berättat: ... ... ....... .. ja asså det är inte okej helt enkelt

Idag åkte vi ut med vår eka på sjön. Vi körde till sandbankerna utanför Färjans Ö och stannade flera timmar. Alla brände sig utam jag för jag hade smort/smörjt in mig för tredje gången i sommar och typ elfte gången i mitt liv. Detta gjordes i förebyggande syfte för imorgon ska vi bada och sola igen.

Var vi skulle åka avgjordes genom röstning.

Mamma - Ljungbybadet
Hannes - Forshedabadet
Linnea - Öööh spelar ingen roll
Ellen - Havet eller vad som helst men INTE Forshedabadet
Pappa - Minns inte vad han röstade på men tror det var Ljungby

Det blev iallafall Ljungby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0