sen kväll en tisdag

Hahaha alltså ni skulle se mig nu.

1. Har pyjamas med nallar på mig som har tight hals.
2. Över det en annan tröja med båthals.
3. Blött hår som ligger som en skurmopp på ena sidan.
4. Glasögon med datablänk i.
5. Stel nacke lite åt sidan och bakåt så att övergången mellan hals och haka blir obefintlig.

Idag var det hoppning på min ridlektion. En hoppövning som kallas studs, det betyder att ett antal hinder står efter varandra med så kort mellanrum att hästarna bara hinner landa och sen hoppa upp direkt igen. Aa så därav namnet studs, hästen studsar.

...... Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta men det gick iallafall bra för mig ifall ni hade funderingar över detta. Min häst var dock storgalopperad så det blev lite tight innan fjärde och sista hindret.

Nu ska jag skriva i min femårsdagbok. Fylla i vädret och sånt. -7 och växlande monlighet.

Va?! Konstigt ord i skrift? "Monlighet"..."Månlighet" låter ju...

Äh VAFAN, molnlighet heter det ju. Herregud.



Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0