special for you

Min kropp spelar mig ett spratt just nu. Det finns inte en yta på den förutom ansiktet (tack och LOV) som inte kliar. Myggbett, knottbet, loppbett och sjukt långvarigt soleksem. Hur tröttsamt länge ska detta vara?



Nu är jag nyinsmord på hela höger skulderblad. Det började akutklia nyss och jag fick panik för jag trodde jag var ensam hemma. Skrek HALLÅ?! högt över ägorna och gudskelov så var lille Hannes hemma så han fick hjälpa mig med att smörja in mig med kortisonsalva.



Innan skulle jag gå ut på PW. Velade här hemma för VAD skulle jag ha på mig? Kortärmat långärmat regnjacka vindjacka och så vidare. Mamma sa att det var jättevarmt ute och föste iväg mig med bara en tunn tröja på. Jaha sa jag och blev snällt ivägföst. Och så var det så jävulskt KALLT?!?! 15 grader, blåst och regn. Grundlurad av mamma.



Ni bygdebor märkte kanske att det hade regnat lite inatt, därmed kunde jag gå i sandlådan på jobbet idag också utan att få sand i skorna. Win! Kunde putta på i en evighet, "Ellen, putta på det långsta!", barnen blev glada och it was a win-win-situation!

I tisdags var det en som kissade på sig uppe i en klätterställning så att det regnade kiss på den som satt under. Tänk er den situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0