dagens

Idag var det gympa för klassen jag jobbar med, en lilletta. I min gamla gympasal dåva. Iallafall, mitt under en lek mitt under lektionen stannar flera barn plötsligt upp och bildar en liten flock runt något ännu okänt objekt. Övriga strömmar dit och jag ser på avstånd hur både ögon och munnar formas till O:n. Vad har hänt på golvet?

Mellan alla taniga ben skymtar jag något vitt. Något som är vitt och ser mjukt ut, lite fluffigt. En våghalsig individ lyfter plötsligt upp det vita, ty det vita hänger i ett snöre. Ett decimeterlångt snöre med en bomullsklump i änden som blivit uppruggad och fluffig.

Mitt under pågående gympalektion med sexåringar har en livs levande tampong uppenbarat sig mitt på ett tomt golv. How the fuck..?

Gympaläraren blir försräckt och ber den våghalsige att slänga saken och sedan tvätta händerna noga. Vuxna emellan utbyter jag och gympaläraren en blick som säger "Hur kom den dit? Vem har varit så dum?".

Inombords gapskrattar jag dock och en hel kör sjunger how the fuck how the fuck how the fuck.




Och idag har jag bytt kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0