nere för räkning

Idag när vi var ute på middagsrasten gungade jag gungbräda med kidzen. Blev helt svettig av det och lyckades placera kidzen precis rätt för jämvikt så att alla studsade högsta möjliga.
Mitt i leken kom det dock en busschaufför som undrade varför vi inte kom till bussen?
Det visade sig att vi skulle på teater i Värnamo just då. Panik! 5 minuter senare satt klass F, 1 och 2 i bussen med sand i skorna, säckiga termobyxor och dyngsura vantar. Förutom pojkarna som nyss hade spelat bandy och därmed svettas - de åkte utan jacka.

På eftermiddagen stängde jag på fritds aka jobbade till 17:30.

Gick hem till ett tomt hus eftersom jag är ensam hemma, åt, eldade i vedpannan för att få värme och duschvatten, åkte in till stan för att handla 3 L mjölk, 4 avokado, Oreos och ett bröd.
Därefter körde jag till Sörsjö och hoppade runt med hästen Lee. Det var ganska kult men jag blev lite darrig på handen när hon brast ut i skeb inte mindre än 3 härliga gånger.

Sen åkte jag hem, duschade, åt och sen var det nu. Och såhär trött är jag:





Vet ni vad mer? Idag, då när jag är ensam hemma, då valde katten att få mask i röven. ASGÖTT att ta bort maskar från hans anus...........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0