city gross

Idag sov jag till 13. Åt en macka. Läste ut en bok. Nu datar jag.

Minns ni att jag var tvungen att hjälpa till med inventeringen på City Gross för några månader sen? Till förmån för Hannes fotbollslag? 17-21 en söndagskväll och det var en absurd situation. Jag och 30 föräldrar som räknade tuggummipaket och frusen lax. Men okej, jag gjorde det för mamma och pappas skull och jag fick betalt för det av dem.

Nu var det återigen dags för inventering och jag sa först nej, den här gången får ni göra det.

Igår när jag kom hem hände följande.
Mamma: Vi bestämde att du får göra den där inventeringen igen. Du får ställa upp lite för oss.
Jag: Nej. Det vägrar jag att göra.
Mamma: Nu är det så.

Som det ser ut nu så finns det inte en chans i världen att jag kommer göra det, för jag blev så sårad av mammas upplägg. Hade de bönat och bett mig att göra det så okej, då kanske jag hade gjort det. Som det blev nu, att de bestämde det utan att fråga mig, det känns inte kul.

Så nu återstår det att se hur eftermiddagen artar sig. Slutar det med ett matigt bråk och mig på City Gross eller en tyst diskussion och mamma på City Gross eller kanske får City Gross klara sig utan någon från klanen Lindahl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0