från traktor till trappa

Det kan inte vara många fler än jag som i detta nu håller på att få ett enormt stort och enormt aggresivt utbrott på den traktor som kör utanför fönstret och som LÅTER SÅ SJUKT HÖGT.

Och det kan inte heller vara många fler än ju som fortfarande inte har fått dagens post. När jag var liten fattade jag inte hur folk kunde återberätta saker ur dagens tidning redan på morgonen?! Den kommer ju inte förrän tidigast 12.

Och sen undrar jag, de som är brevbärare i lite större städer med mängder av flervåningshus, tror ni att de ens reflekterar över att de är påväg uppför en trappa när de är påväg uppför en trappa? Eller tror ni att de tar hissen? Tänk hur många trappor de forcerar, om de hade begrundat varje steg de tog så hade de ju tillslut kolat av både psykisk och fysisk utmattning.

... Kan det vara så att de gillar trappor? På fritiden, tänker de då "YES EN TRAPPA" eller "ÅNEJ INTE EN ENDA TRAPPJÄVEL TILL IDAG"?

Svara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0