maj 1, 2011

Så var det live från swebus igen. Lite småsvajigt denna gång dock, med en stapel av fem möjliga på uppkopplingen. Dessutom finns det inget eluttag. OCH INGEN KNÄPLATS, SÅKLART.

När jag fyllde 18 förra året så kändes det ju ändå som om man fick den sista nyckeln till de otaliga lås man låst upp under barndomen. Nu är vi på samma level, jag och resten över 18. Och så sjukt fel man hade. 19 år och har blivit behandlad som en unge i helgen. Exempelvis av den jävla vaktjäveln på Debaser Medis som valde att släppa in de som var 19,5 men inte mig som är 19?!? Om jag hade varit en sådan som hatar så hade jag hatat honom. Exempelvis 2 så har jag av en vuxen kvinna blivit tillsagd att ta på mig en jacka eftersom det var blåsigt ute. Konflikträdd som jag är tog jag på mig en jacka och blev såklart skitvarm.

Igår fick jag iallafall se Kungen. Det var kul. Det var kul att se honom under de 3 sekunderna han marscherade förbi under sitt födelsedagsfirande.

Natten till igår sov jag 3 timmar. Inatt sov jag ännu mindre. Igår hade jag blykeps så matlusten låg inte på topp, dessutom var jag skitnervös största delen av dagen så de tuggorna jag tog kan man räkna med fingrarna. Så idag är jag så boostad med adrenalin och jävlar anamma att jag likaväl hade kunnat löpa hem. Tur att jag köpte en påse Non Stop innan. Då kommer jag verkligen kunna springa utan ett stopp... "HAHAHA".

AA och vet ni vad som hände när jag skulle ta bussen till Slussen (rim!) idag på morgonen?! Jag missade såklart helvetet med EN (1) MINUT!!! Bussfan körde förbi mig typ 50 meter innan hållplatsen! Blev så irriterad att jag ba släppte väskorna och stirrade rakt fram med hårt bitna käkar en lång stund. I oerhörd tidzprezz tog jag (med hjälp av min värdinna) reda på när nästa buss skulle gå. Den bussen var såklart utesluten eftersom den anlände 09:15 till Slussen när min Swebus gick från Cityterminalen 09:20. Så jag ringde 118118 som kopplade mig till Värmdö Taxi medan jag kysste mina fina hundralappar, det var kul att ha er hos mig den här tiden. Efter att ha pratat med taxichauffören TVÅ gånger om var jag egentligen befann mig. Kände hur livsgnistan rann ur mig. I grevens tid (ett uttryck värt att tänka över?) bromsade dock en bil in framför mig och en liten slöjprydd kvinna körde sen fort som fan in till stan. Och jag hade flera minuter till godo. Älskar henne.

"I juni 2011 kommer Jens Lapidus tredje bok i "Stockholm noir"-serien ut, Livet Deluxe. JW och Jorge är ute från kåken och juggebossen Radovans imperium hotas av såväl inre som yttre fiender. Vem ska ta över när kungen är borta?" Den dagen den oerhörda glädjen.






Dilemmat just nu är om mina ögon kommer palla trycket de utsätts för. Ju längre söderut bussen kör desto mer pollen sipprar in i denna buss. Helveteskli i ögonen. Och när man blir lite tröttez och lägger huvudet i en krävande vinkel mot den osköna vibrerande fönsterrutan, då blundar man ju - ögonen blir fett torra. Det gör inte saken bättre. Kliande och torra ögon med linser i. Tänk när man kliar sig i ett sånt öga. Tänk att linsen rycker med sig hornhinnan den sitter fast i och liksom sliter upp hela ögat. FYFAN alltså jag tänker det varje gång jag kliar mig i ögonen. Får sån jävulsk ångest. Tänk att ta ut linsen på fingret så sitter halva ögat kvar på den. Kräks.

HAHA när chauffören började prata i högtalarna då Jönköping nalkades så sprakade det till rejält, en unge sa då med hög röst: "Mamma. Jag vill ALDRIG höra det ljudet igen".

Förresten så har jag en ny klocka. Och jag blir inte klok på den alltså. Jag spänner alltid på samma hål, det innresta, men vad jag inte fattar är varför den sitter tajt som fan vissa dagar och hänger lös andra dagar?! Ibland kan jag knappt få igen den och nu får jag in två fingrar mellan bandet och handleden min. Det är ju skitkonstigt på riktigt.



Hoppas att ni har läst allt nu eftersom allt är skitintressant,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0