liseberg

JAJA eftersom ni tjatar så så ska jag skriva om igår. Lugna er.

Vi åkte hemifrån vid 12:30, jag körde, Hannes var shotgun, pappa och Linnea satt bak. Vi var framme 14:30 och småsprang direkt till Balder, Hannes blev allt blekare. Han har inte varit på Liseberg sen han blev "stor" och följaktligen har han aldrig åkt bergochdalbana. I kön rörde han inte en min, pappa som bara åkt Lisebergsbanan var kallsvettig. Sen åkte vi då. Jag och Linnea skrek WOHOOO och höll upp händerna. Pappa och Hannes skrek ÅÅÅÅÅÅ och höll i sig så att knogarna vitnade, båda framåtlutade med gråt i ansiktet. När vi stannade på stationen igen var det nte styrsel i benen på dem.

Vidare mot Kanonen, samma visa där, WOHOOO, ÅÅÅÅÅÅ.

Lite senare vidare mot Atmosfear. 146 meter upp i luften med dinglande ben. 110 km/h rakt ner. 4G. Efteråt hade inte heller jag och Linnea styrsel i benen. Däremot gjorde vi en såndär glad hoppring.

Annars så såg vi Leif Mannerström, pappa fick max på såndär släggagrej, pappas korvmacka blåste iväg och la sig uppochned, Hannes fick två vattenstrålar i huvudet på Kållerado, vi åkte radiobilarna 3 gånger på raken för det var så KUL, vi åkte Balder 3 gånger på raken för det var så KUL och NOLL kö, Linnea vann 2 Plopp klockan 22:55, Markoolio var där och uppträdde.

Betyg på Liseberg 25 maj 2011 - 5 av 5 gallskrik. Lagom väder, max 15 minuters kötid (hände en gång på Balder) och vi åkte ALLT som är värt att åka.



... Dock var vi hemma 01:30. 01:39 släkte jag min lampa och 05:39 tände jag den igen. Dags att stiga upp, arbetsdagen började klockan 7.

Ändå har det varit jättebra på jobbet idag. Jag är alltså med småbarnen, de flesta är mellan 1,5-3 år gamla. Idag gick vi iväg till en lekpark, vi hade varit där i 5 minuter innan två småpojkar hade bajsat i blöjan. Så sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0