dessa sjukt stressiga torsdagar

Oh herregudars. Var jag trött i går så vet jag inte vad jag är i dag. Låt oss göra en punktlista.

  • Dagen börjar väl egentligen redan 00.02 då jag bokar en resa till London över nyår. Tjoheeej.
  • Jag vaknar av att Livia mmsar en bild på en blodig fågelbajs.
  • Efter en snabb frukost cyklar jag in till stan med ett enda mål: klippa håret.
  • 20 minuter senare sitter jag hos frisören och ber om att få håret klippt så att det precis nuddar axlarna. Javisst säger frisören och klipper två centimeter kortare. Fuck my life. Har blött håret två gånger i dag och ändå kan jag inte hantera det. Ena stunden är det okej, sedan blinkar jag och boom, det ser för jävligt ut.
  • Färdig hos frisören cyklar jag och Livia till skolan för att lämna tillbaka kameran samt ladda upp bilderna vi tagit till fotouppgiften.
  • Cyklar hem klockan 14.30? Köper en ugnspizza på vägen.
  • Äter den äckliga pizzan hemma, den var helt sjukt svampig, why oh why? Blöter håret
  • Cyklar tillbaka till skolan 16. Sätter i gång med att göra radioskal till kvällen, alltså lägga in musik och jinglar.
  • 18.00 börjar radion, två timmars uppdragsradio. Den som klarar flest uppdrag vinner.
  • 20.15 cyklar jag hem igen. Väl hemma lägger jag mig på mage på min säng helt rak och stel, med ansiktet vridet i minsta möjliga vinkel för att näsan ändå ska få luft.
  • Sist duschar jag och äter två knäckebröd till kvällsmat. Gött.

 

Från uppdragsradion. Uppdraget "för hit en pizza" just slutfört, helt genomsvettig av att ha löpt genom hela skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0