MIN KARRIÄR

Vilken dag.

Med en skräckslagen inandning satte jag mig spikrakt upp i sängen imorse. Spärrade upp ögonen, såg att det var fullt solsken ute, tänkte "satans jävla rövslick" (jo på riktigt), tog tag i mobilen och kollade klockan. 08:42. 33 minuter tills jag skulle befinna mig på polisstationen i Kalmar för presskonferens (övning i skolan). Sprang upp ur sängen och in på toan. Tryckte in linserna i ögonen, det sved så att tårarna rann. På med slackerkläder, kände mig som Annika Bengtzon när jag öste ned grejer i väskan. Ett glas oboy och ett tuggummi senare satt jag på min cykel. Jorå.

Så var det PK då. Ganska lamt men kul att ha det gjort. Det handlade om en förändring som gjorts i polisens kontorsarbete ungefär. Vi var där i nästan en timme, sedan cyklade jag hem igen. Furrade och skrev artikel. 390 ord senare får det vara färdigt.

Klockan 14 har jag tvättid FINALLY.
Klockan 19 ska vi planera radion imorgon hemma hos Livia.


FÖRRESTEN, LÄS MIN KRÖNIKA HÄR OCH GILLA DEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0