mylo xyloto

Ni behöver verkligen inte läsa detta. Känner mig som en riktig nerd som skriver som om jag vore ett pro. Är ej det.

Iallafall. Recension:

Track 01 Mylo Xyloto
43 sekunder långt intro ungefär, ändå spännande och bygger upp en stor förväntan till nästa låt. 3 av 5.

Track 02 Hurts Like Heaven

To die for när man hör den live, tycker inte den når riktigt samma styrka inspelad tyvärr, kunde varit tyngre. Faktum kvarstår dock att den kommer bli GRYM live. Textraden "use your heart as a weapon" får min tatueringskängtan att vakna till liv. Inspelad: 5 av 5, live: 6 av 5.

Track 03 Paradise

Starkare för varje gång. Den fantastiska videon gör den om möjligt ännu bättre. Jag kan ändå inte sätta högsta betyg för den är inte riktigt lika bra som dem som får högsta betyg. 4 av 5.

Track 04 Charlie Brown

Jag vill döpa ett barn till Charlie Brown för denna låt är skapad av Gud och hans änglar. Introt försätter mig i trans. Som allvetande Lina Hansson säger: Kan vara bästa låten de gjort. 5 av 5 LÄTT.

Track 05 Us Against The World

Alltså, man hör hur stark denna låt är, visst. Det är dock inte ballader jag önskar från Coldplay, jag vill ha mer musik och mindre sång. Mer action. 3 av 5.

Track 06 M.M.I.X.
49 sekunder lång, kallad för systern till track 01. Betydelse av M.M.I.X. oklar. Sätter inget betyg på den för det hörs typ ingenting. Kanske blir det episkt när man får veta betydelsen men just nu inget betyg alltså.

Track 07 Every Teardrop Is A Waterfall
Hehe aa, kan inte säga något negativt. Lipade som ett barn när denna låt spelades live i somras. 5 av 5.

Track 08 Major Minus

Precis som Yes! känns denna lite väl rå de första lyssningarna, Yes! har jag dock lärt mig älska så det blir väl säkert så med denna låt också. Inte i nuläget dock. 3 av 5.

Track 09 U.F.O.
Återigen en ballad, inte vad jag vill ha i nuläget. 3 av 5.

Track 10 Princess Of China
ALLTSÅ JAG KAN INTE BESKRIVA. Första gången jag hörde den på tåget igår gömde jag ansiktet i händerna och såg ut såhar :S fast med många fler och vibrerande böjningar på S:et. Så jävla tung. Rihanna joinar låten och den kommer bli större än störst, kom ihåg var ni läste det först. 10 av 5.

Track 11 Up In Flames
Dåligt utgångsläge minst sagt. Ändå bäst av "balladerna", what a feeling den ger i hjärtat. 4 av 5.

Track 12 A Hopeful Transmission
33 sekunder lång, fungerar som ett intro till...

Track 13 Don't Let It Break Your Heart
Men jag orkar inte mer. Hur kan fyra människor åstadkomma såhär mycket perfektion? Lite Lovers in Japan över den här, lycklig och mäktig herregud vilken konfettifest denna låt kommer bli live. 5 av 5.

Track 14 Up Tith The Birds
Startar som en såndär ballad jag inte gillar men efter 40 sekunder flyttas man till himlen och änglarna, där stannar man resten av låten. CM och bakgrundskör gör sandet till guld istället för tvärtom. 5 av 5.



Mylo Xyloto tycker jag är Coldplays bästa album. Det har aldrig varit på en liknande genomgående nivå.

5 av 5, 10 av 10, 100 av 100. Jag är så gränslöst och svindlande förälskad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0