skype med en annan generation

Lämnade Johanna på stationen, PW längs havet i strålande sol hem. Mobilen ringer när jag står i duschen, Hannes/lillebror säger att jag ska logga in på Skype. 10 minuter säger jag. 10 minuter senare ringer det på Skype, man ser toppen av mammas huvud och kökstaket.
- Ellen du syns inte, det är helt vitt på din bild.
- Ja, det är så stark sol härinne.
- Nu hör jag ingenting. Kan du inte flytta på dig då?
- Nej, det är lika ljust överallt härinne.
- Hallå? Jag varken hör eller ser dig nu.
Jag håller mobilen framför webcamen och viftar frenetiskt. Skickar ett sms "Att jag inte hörs beror på er täckning, det är dålig täckning i köket, sätt er närmre routern alltså stora datorn." och börjar måla naglarna istället. Smset går fram och datorn flyttas till routern på övervåningen.
- Hörs jag nu?
- Jaa! Men du, det är så tråkigt när vi inte ser dig ordentligt och vi ska ändå äta nu. Vi hörs ikväll istället.
- ... Okej hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0