sammanfattning av helgen

OOOKEJ. Nu kommer det då. Helgens inlägg.

Det började i fredags klockan 06:30. Jag steg upp samtidigt som Morgonpasset, glömde mobilen hemma på grund av tentanerver. Skrev en troligtvis godkänd tenta mellan 08:00 och 10:15. Cyklade hem igen och hämtade min mobil med fyra sms och tre missade samtal (skryt), cyklade tillbaka till stan. Firade tentan med att köpa läppstift, byxor och mat på restaurang. Cyklade hem igen. Hemma låg jag på min säng och djupandades 20 minuter, sen duschade jag och gjorde mig fiIiIIIn**. Cyklade till Giraffen Köpcentrum, köpte tacosgrejer, plastglas och toapapper till kvällens ferre. Mötte upp Sanna och Ylva, cyklade hem igen.

Här tar vi ett nytt stycke, inte sant?

Vi lagade mat, korkade upp och sen började kvällen i min källare. Jag, med en värdinnas krampaktiga leende och genomtrötta ben, hade en skitbra kväll. Jag gillar er också.

Det fortsatte på lördagen.

Jag och min nattgäst Lisa gjorde ett bra städjobb. Totalt spenderade jag nog tre timmar nere i källaren, genomsvettig av all skurning och illaluktande på grund av alkoholens förtjusande dagen efter-doft som av förklarliga själ rådde nere i källaren.

Från källaren fortsatte jag till soprummet. I en lika påtaglig alkoholdoft sorterade jag samtliga flaskor och burkar som kvällens gäster (40 stycken? 50 stycken? Alltså fler än hundra burkar) gjort slut på. Bra jobb av mig.

Bytte sedan om till träningskläder och tog en PW till närmsta pantstation, bärandes på en sopsäck med pantburkar. Föreställ er doften som steg då jag öppnade upp den säcken inne på pantstationen. I den doften jobbade jag ett tag (43 kronor HELL YEAH). Fortsatte sedan in i affären bredvid, köpte en tejprulle till kvällen och en ny toaborste till den äckliga källartoan (alltså ni som gick på den i fredags... testa er). 

Här gör vi ett stopp.
Ellen: svettig, träningskläder, osminkad, dagen efter-frisyr, stinker av sprit, köper tejp och toaborste.
Kassabiträdet: 10 poäng så att säga, så jävulskt snygg
Stämning: Stel
Differens mellan pantkvittot och slutsumma: 4 kronor (jag ba: ha ha det tar jag på kortet då ha ha, han ba: ....)

Rusade hem jättegenerad. Sa oh my god tyst för mig själv. Oh my god.

Duschade sedan. Lagade mat. Satt i soffan och såg på reprisen av Idol 20 minuter innan jag rusade upp igen. In på mitt rum för att julpynta, bygga en gran samt klä granen.

Det var alltså korridorsfest igår. Nio rum, nio tjejer, nio drinkar, ett tema i varje rum = nio teman (borde det varit men fyra av oss hade valt samma tema aka JUL, wow kul att jag är så unik i tankesättet), 20 minuter på varje rum. Det blev en lullig cykeltur till stan efteråt. Några timmar på Olearys, pizza och en vinlig cykeltur hem igen. Tillbaka i korridoren 03.

Idag vaknade jag klockan 10 pigg och glad mot alla odds. Dock verkar jag vara ensam om det, nu har snart en hel dag gått utan att jag träffat någon annan från korridoren...?




DETTA VAR VÄL ETT JÄTTEKUL INLÄGG? Hoppas att ni läste allt.

Imorgon är det skola igen, vi börjar ny kurs. Det blir kul.

Hejdå.





Kommentarer
Postat av: Fanny

Fyyy vad jag blir sugen på att börja plugga när jag läser detta Ellen!! Verkar som att du har det grymt bra i Kalmar och verkligen har hittat något kul att plugga! :)

2011-10-03 @ 04:51:24
URL: http://theamericandream.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0