maten i magen

Tack för ert stöd!



När familjen var här i helgen så hade mamma med sig en hel frysväska med mat. Hon lastade upp leverpastej (hade redan ett paket = har två nu = kom hit om du är sugen), kryddkorv (= jag blev tvungen att köpa philadelphiaost för god påläggskombo), yoghurt, hemmagjord müsli, ris (hade redan ris = har mycket ris nu) med mera.

Men! Lustigast av allt hon tog med sig var ändå biffarna. En plastpåse med sex frysta, råa biffar i. Biffar hon hade köpt från slaktaren i hemstaden (= de är kosher, tjohej), gjorda av en köttbit som var mig så främmande att jag inte minns vad den hette.

Så igår när jag traskade runt på Maxi stod det stilla i huvudet på mig. Vad ska jag kombinera biffarna med? Godast hade ju helt klart varit ungsbakad potatis, godsallad och en kall sås (kallsås?) med fetaost i. Men 1. orka köpa potatis 2. orka skala potatis 3. orka tillaga potatis 4. orka köpa och göra sallad 5. orka såsen.

AA så jag köpte pulvermos och frysta ärtor. Till det serveras exklusiv biff av okänd härkomst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0