En briljant dag

Tjaba.

Jag är på ett sprudlande humör. På riktigt så sitter jag ensam på ett tåg och fnissar för mig själv för att jag mår så bra.

I går var vi på Lilla Klubben. Mitt avancerade ögonmått och genuina matematikutbildning sa mig att stället var fyllt till cirka 20%. KIIING tänkte vi och intog dansgolvet. Sedan efterfest och sedan avancerad middag kring 03, ni vet hur det är.

Aa så i dag vaknade jag som en blixt vid 07.30 och ba GOD MORGON GOD MOOORGOOON HÖR FÅGLAR SJUNGA GLATT GOOOOD MORGON GOD MORGON I KÖR. Fortfarande full med andra ord. King igen.

Fnissade mig i genom hela frukosten, cyklade svängigt till skolan och satte mig på föreläsning där flera andra delade mitt tillstånd. Inte jättebegripliga anteckningar från min sida. Inledde sessionen med att skriva TLLL i rubriken i stället för till.

I första pausen köpte jag en cola och hjärnan vände sig på rätt håll. Klockan var alltså 11.10 när jag började nyktra till. Klockan var alltså 13 när jag blev bakis. Det var skoj!

Vid 15 gick jag till busshållplatsen, flämtade som en skrämd kanin efter den ansträngningen. Man e ju lite klen i lungorna dagen efter.

Satt vid stationen och väntade på tåget när en man ställde sig bredvid för att packa ur sin väska. Han lastade bland annat ut en låda från Marlboro. Denna låda välte och alla cigaretterna blåste i väg över perrongen! True story!


Okej. Tåget går om 2 minuter. Kommer sova om 4.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0