åt helvete

Nyss fick jag ett "uppdaterat arbetsschema". Uppdateringen bestod av påminnelse om att jag ska städa 3 timmar varje dag.
Okej. Det ska jag göra om jag så ska städa varje handfat i 20 minuter för det är det som krävs om det ska ta så lång tid.
Problemet är att jag bara ska jobba 5 timmar varje dag, något annat är olagligt enligt dansk lag. Så 3 timmar städning, 2 timmar med barnen. Den första timmen med barnen försvinner på morgonen. Sen försvinner den andra fort under tiden jag hämtar sonen i skolan och den första stunden hemma.
Sen ska alltså min arbetsdag vara slut. Jag ska vara fri att lämna huset och hitta på precis vad jag vill, vara en vanlig människa.
Vad jag inte kan förstå är dock, hur denna regel går ihop med att föräldrarna inte kommer hem förrän 16-16:30 och att barnen inte får vara hemma ensamma?
Jag vet inte om ni förstår min känsla. Men jag är rädd. Skräckslagen för att ens gå in i huset. Var ska jag finna modet till att prata om detta? Till att prata om sonens uppfostran? Jag är livrädd för att ens öppna min mun och det är väl ändå det värsta av allt.
Jag lipar igen och tänker för första gången Jag Vill Åka Hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0