enya och minnena hon väcker

Efter att ha klickat mig fram till Enya i går under en Spotifysession kan jag inte slita mig från henne.


*färdas mentalt tillbaka till 1997*

Jag är sex år och ligger i mamma och pappas säng. Febern river i min lilla kropp och hjärtat pickar. Persiennerna är neddragna men det disiga februariljuset letar sig in ändå. Kroppen behöver sova men febern ger mig ingen ro. Ropar efter mamma. Hon kommer in och klappar mig på den feberheta pannan med en sval hand. Hon rättar till täcket och drar den ihopkorvade pyjamasen till rätta. Hon vinklar persiennen så att rummet blir mörkt.

Hon trycker på PLAY på CD-spelaren och så hörs Enya i hela sjukrummet.

Mamma räddar världen. Mamma räddar min värld som så ofta förr.


*tillbaka till 2012*

Jag blir så känslosam. Lilla familjen Lindahl, så vi växt och frodats tillsammans med Enya i bakgrunden. Denna musik är för mig så bekant och trygg att jag blir alldeles knäsvag. Den är en del av min barndom och väcker sådana enorma minnen. Åh, den lilla familjen och tryggheten oss emellan och myset och trivseln och njutet och glädjen och jag älskar alltid er.

Kommentarer
Postat av: elina

hahah minns det som det vore igår, när Linnea skulle fylla i min "mina-vänner-bok" och skrev enya som favoritartist. alla andra skrev spice girls eller bsb. Fattade aldrig vem den där enya var haha

2012-03-04 @ 18:53:27
URL: http://elinakronkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0