jobbig morgon

   Vaknade vid 6 av att falukorven (aka kattungen Linus) hoppade ner från sängen efter att ha gått över hela kroppen.
   Vaknade vid 7 av att mamma kom in och tog ett par byxor från mig.
   Vaknade vid 9 efter en dröm där jag hade skjutit med okänt vapen, skotten var färgglada prickar...?
   Vaknade vid 10 nästan gråtande efter en dröm om att jag kom in på sjukhuset på grund av en förkylning och fick genomgå en massa sjuka psyktester av en 25-årig sköterska som behandlade mig som ett, just precis, psykfall. Det är andra gången jag drömmer en sån dröm och jag lovar er att inom sig har man en av de värsta känslor som finns. Efter psyktesterna skulle hon ta blodprov på mig, och jag har i verkligheten inga synliga blodkärl i armvecken så jag har fått ta i fingret vilket gör Så. Jävla. Ont. eftersom de måste ta ut så sjukt mycket blod och skrapa från fingret och trycka och skrapa och asså, jag var mycket nära att svimma när detta blodprovet hade tagits i verkligheten.
   Men back to the dream. Hon säger Väldigt Tydligt (jag är ju psyksjuk) att nu ska hon ta blodprov.
- Nej, allvarligt talat så funkar inte det. Det gör för ont, jag svimmar, säger jag i lätt panik.
- Nej, säger hon och ler, Du Vet Inte Hur Jag Gör.
   Jag ser hur hennes bittra kompanjon kommer fram med nån slags säng och nån annan grej med spännanordningar. Tydligen ska dessa dock inte användas så hon och hennes bittra kompanjon leder istället iväg mig, medan vi går så går den bittra framför mig och håller upp en handskriven skylt som det står RÖRD på. Jag kämpar med gråten och förstår plötsligt att den syftar på mig. Så kommer vi alla in i ett mycket isolerat rum, skylten läggs framför mig och jag stirrar på den.
- Jag är inte rörd, säger jag och börjar samtidigt gråta, jag är rädd.
   Vänder mig för att se vad den bittra säger, men upptäcker att jag är ensam.
   Vaknar då äntligen, och märker att hela mitt ansikte är ihopskrynklat som när man gråter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0