jul

   Hannes böjde just mitt finger en aning för mycket åt fel håll, blev nästan tårögd av denna smärta.

   Julafton spenderades här hemma. Jag klev upp vid nio, traskade ner till Little Mountain och matade katterna där, sen gick jag hem igen lagom till frukosten. Efter denna myziga frukost gick jag och Hannes ut för att leka i snön. Det var ju en vit jul iår, vem hade trott det? Inte en enda. I en snödriva byggde jag och Hannes en tunnel och en grotta till Linus, han fick även en borg ute på en gräsmatta. För övrigt så klär han väldigt bra i rött, har vi märkt under julhelgen. Han har fortfarande på sig sin rosett, något sliten nu dock och med en ganska ofräsch doft av kattmat. 
   Vid klockan 14 åt vi julmat, jag, mamma, pappa, Linnea och Hannes. Efter en timme var det dags för Kalle A och det var inte så kul iår. Lite för långt också? Jo.
   Julklapparna delades ut och öppnades så fort det var mörkt ute, vilket inträffade runt 16.30. Jag gav bort en mp3 till mamma, innetofflor till pappa, armband och hängslen till Linnea, Kalle Anka-bok och Mysteriet på Greveholm-dvd till Hannes. Jag tror att alla blev nöjda.
   Jag fick tre böcker, tre klänningar, två koftor, ett par mjukisbyxor, en krona (som pynt liksom), smink och hudvård, ridhandskar, armband och sist men inte minst Coldplays Viva la Vida Special Edition. Jag blev nöjd. 15 paket och flest av alla vilket orsakade stort rabalder.
   Senare på kvällen kom vår släkt från Stockholm. Vi åt julemat igen och spelade spel.

   Juldagen tillbringade vi enligt tradition hemma hos mormor och morfar i Gnosjö. Där var det som vanligt. En ny bebis iår dock, och ett litet underverk till bebis dessutom. Men annars som vanligt som sagt. Vi fick 500:- i julklapp, mormor ville äta i köket, vuxna kickades från vuxenbordet, morfar spillde ut ett helt glas rödvin osv.

tack och hej, mamma skrek just att jag ska dammsuga uppe och nere...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0