någon slags årsresumé av 2009!

Januari
  
Vad minns man egentligen av januari? Inte så mycket kan jag tala om. Pappa fyllde 50 och mamma 44. Vi var hookade framför bilddagboken fortfarande. Det var kallt tror jag, och snöigt. Jag och Johanna åkte till Isaberg några gånger. Jag såg ut såhär:



Februari
   Under februari månad åkte vi till fjällen. Eller. Fjällen och fjällen, Romme Alpin. Det var kul och bra och så, minns att jag mådde riktigt dåligt när vi kom hem för jag saknade det så mycket. Den 14 februari dog min farmor. Fem underbara bilder kommer iallafall från vår tripp till "fjällen".



Sjukt väder och snömängd.



Tåget, aka dödståget som på grund av två turkar gav oss näsblod och lindriga hjärnskakningar.



Haha.



En av årets bilder? Återfinns även i kollaget i årets skolkatalog.



Mars
   Jag och Linnea fyllde varsin meningslös ålder; 17 och 19. Bilddagboken började så sakta dö ut, facebook var starkare än någonsin. Mars var så tråkigt att det bara finns 17 foton på min mobil (60 från februari). Den sista Twilight-boken kom ut, jag hade den i min hand en dag före den släpptes i affärerna och var sjukt nöjd över det. Jag solade för första gången detta året, ute alltså ej i solarium. Jag såg ut såhär:


Känd profilbild från fejjan, här i någon omgjord edition dock.

April
  
Min käre tupp Ture blev dödad av en duvhök och det var en sorgens dag. Den 12 april tog jag, far och Bella årets första dopp. Kallt och kul. Jag, Lisa och Louise åkte även till Model Lab vilket jag aldrig kommer göra om, men här är en bild därifrån, också den omgjord.



Maj
  
Maj inleddes med en Värmlandsturné med Livslust, det var riktigt kul men på okänd ort sjöng jag ändå min sista konsert. Direkt efter hemkomst därifrån mottog jag min utbytesstudent från Viva la France. En... intressant vecka ja. Man kan undra vad man sa egentligen? Under maj månad hade vi även hajk med det Individuella Valet, ett mycket roligt dygn! Maj var väldigt varmt också, det var en del solande och även pluggkvällar i uterummet.

Juni
  
Linnea tog studenten med skumpa och cigarr, vi andra tittade avundsjukt på. Pappa gjorde skyltar över hela trädgården och uppfarten, vissa stora som traktorsläp. Midsommar firade vi på Liseberg, jag, Johanna, Hannes och mammorna. Ett flertal badresor gjordes, till Osudden och Halmstad och sånt.







Hannes ser ju riktigt bögig ut på den här sista. "Polkagrisläppar", säger pappa.

Juli
   Det var Hönökonferangs (jag vet) på Hönö så där var vi och skrattade. Några dagar därefter fick vi utökning av Linus Herman, jordens sötaste kattunge som tog alla våra hjärtan med storm. Jag, mamma och Hannes åkte till Öland med Växjösläkten och hade en av de bästa semestrarna på väldigt länge. Två dagar efter hemkomst åkte vi till Växjö för att träffa amerikansk släkt och två dagar efter det åkte vi till Öland igen, den här gången var det jag och Cronqvistarna/Kronkvistarna. Också skitroligt med en del klassiska citat.

 



När den här bilden togs hade jag min bästa utväxt ever.

Augusti
  
Årets mest händelserika månad, skulle jag nog säga. I början av månaden åkte vi till frizon och hade en helbra vecka. Musik, röj, bad, SOL, iskyla när man somnar och ökenhetta när man vaknar. Jag gjorde min första parkering. Värnamo levde upp under Värnamodagarna och jag åt en sjukt god indisk måltid. Jag och mamma åkte upp till Stockholm en fredag, där åkte vi båt runt Djurgården och Skansen och sånt, vi shoppade och jag köpte årets coolaste jacka, vi såg Michael Bindefeldst sommarhus (yeah!) och framförallt, så var vi på Coldplays konsert på Stockholm Stadion. En totalt oförglömlig kväll, helt stört bra. In the very end of Augusti månad så hade vi nollning och inspark. Första festen med klassen blev skitkul, och min första (men ej sista) infusking på Harrys gick lysande. Den 15 augusti började jag blogga igen.



















September
  
Lite "dagen efter". Här hände inte mycket. Förutom svinis då, som höll på att ta död på hela FiGy... Eller? Näe, kanske inte. Men enligt aftonbladet så! Jag kollade på True Blood och lyssnade på Mika och var såhär glad:



Oktober
  
Hönsens era tog slut, Olga dog och Boel fraktades till Fänestad. Jag räfsade löv, Willys sålde rosa toapapper, Hannes googlade på "handgranat" och "mina", klippet om hon som går baklänges efter svinisvaccinet spreds snabbare än själva svinis. Det såg ut såhär hemma:



November
  
Haha, november är ganska tragiskt. 8 bilder på min mobil! Det är rekord. Så det hände inte mycket alltså. Станислав Белый ville vara vän med mig på facebook, Hannes skaffade msn, Alla sa fredagsmys, Lars Petersson blev ett fan av dansbandsgruppen Zekes, vi var på utbildningsmässa i Göteborg och jag blev sjukt taggad på att studera, vi hade maskerad med klassen, den kvinnliga Sturebymördaren överklagade, vi hade inbrott och blev av med ett motorsåg.
   Det var en del kanske, men jag har kämpat för att få fram detta.



Dessutom körde skogsmaskiner sönder vår väg/gräsmatta.

December
  
Mot alla klimatodds blev det en vit månad. Inte alkoholfri vit utan snövit. Erik Grönwall vann idol. Vi hade en riktigt bra utekväll samma dag som spexet som dock inte var så bra. Julafton blev lyckad, myzig och så som det ska vara. Nu så... Hoppas jag att nyårsafton blir lika bra som det övriga året.





Så gott nytt år! Happy new year! Furahia mwaka mpya! Buon anno! Cрећна нова година!
Var även vänliga att uppskatta det är inlägget ordentligt med kommenterarer och sånt, det har tagit mig timtals att skriva!

PS. Jag vet inte varför den sista texten är blåmarkerad. Hej med er.


Kommentarer
Postat av: elina kronkvist

jag uppskattar din lista och funderar på att härma dig en vacker dag när jag orkar :D

2009-12-30 @ 11:25:56
URL: http://elinakronkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0