hejje

   Som bekant har jag ridlektion på tisdagskvällar, och eftersom jag är 17 och pappa en miljökämpe så kör jag moped dit när vädret tillåter. Nu är vi dock mitt i den besvärliga period då pappa anser att vädret tillåter medan jag anser att det är åt helvete för kallt/regnigt/mörkt/allting. Så därför råder alltid vild diskussion om jag ska få skjuts eller köra när kvällen nalkas.
   Idag hade jag blint litat på min instinkt, jag skulle få skjuts, jag menar - titta ut. Men när jag dukar bordet inför middagen börjar pappa påpeka att det faktiskt är 9,5 grader ute. Klockan var då 16, jag skulle åka dit 19 och hem 21. Kunde inte på något sätt tänka mig att det fortfarande skulle vara "riktigt ljummet" vid 21. Diskussionen var igång.
   När jag tror att slaget är förlorat visar det sig att Linnea ska in till stan, visserligen två timmar för tidigt men det är ju bra för då kan jag plugga matte på biblioteket. Allt är frid och fröjd tills 2 min innan vi ska åka dåjag ska kolla öppettiderna en snabbis.
   "Stadsbiblioteket har stängt den 20 oktober från 14.00"
   Fuck biblioteket.
   Allt raseras.
   I min familj har vi dock den fina moralen att om det skiter sig riktigt bajsnödigt illa för nån - då hjälps vi åt! Så nu får jag skjuts in till ridlektionen av pappa och skjuts hem av Linnea.
   Jag blev så nöjd ändå, trots allt.

   Nu som sagt, Matte D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0