jag vill va med dig, jag vill se dig som gud skapat dig

08.58 - Vid busshållplatsen, ska ta niobussen in till stan. Vilka står där och ska in till Värnamo också? Jo, hela Hångers fritids. Ånej. Åjo. Jag går sist in efter 24 barn och 2 vuxna. Blir glad över att finna 1 styck ledigt säte och sätter mig där och tar Stor plats så att jag ska få sitta där ensam.
09.07 - I bussen. Allsång i bussen typ. "APLADALEN, PIZZA, POLISHUSET! APLADALEN, PIZZA, POLISHUSET!" Jaa, men jättekul för er. Notera också att hälften av alla barn läzzszpar.
09.11 - I Åminne. Nejmen, vilka är det här då om inte hela Åminnes fritids också? Vilket glatt gäng vi är på bussen nu! Stämningen stiger i takt med värmen. Fröknar och barn står upp i mittgången. Ett flickebarn har tagit plats bredvid mig.
09.13 - Någon Jakob ska testa sitt blodsocker, enligt honom går det inte, men enligt fröknarna kan han sitta i mittgången och göra det.
09.14 - Isabelle har tappat sin vante! Var är den?
09.21 - Hoppar av bussen och går med långa och fria steg bort från två-och-två-indelningen.

Övriga ankedoter från dagen kommer senare. Nu ska jag läsa om när Kissie talar ut i senaste Veckorevyn, därför länkar jag såklart till den här låten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0