my very own BIG FIVE

   Ni vet att det finns något som heter the Big Five? Fem djur som man ska se om man är i Afrika; lejon, elefant, buffel, noshörning och leopard. Ja, jag googlade det. Iallafall så har jag länge haft min egna Big Five i åtanke. och tada! Här är den.


  
   Vi inleder med denne lille gycklare. Surikaten. Se så söt den är, de små armarna som hänger där, och blicken han har.



   Sjöhästar! Skulle vilja ha ett akvarium med sjöhästar men de är tydligen nästan utrotade så. Kanske inte. IDag på fysiken lärde jag mig för övrigt att de rör sig sjukt sakta, för deras enda motor är de där små "fenorna" på ryggen. Fjunen, skulle jag nog säga.



   En tvättbjörn här. Jag gillar ljudet de gör, deras pilliga händer, svansen, ansiktet och att de alltid ser jävligt fulla i sjutton ut.



   En panda. En stekig panda.



   En koala. Asså. Bara se på den. Hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0