då när försommarn kom över grå kapuschong

   Ser jag ett ljus i rapporttunneln? Eller är det bara någon som står med en ficklampa där borta, någon som ska blända mig bara för att sabotera? Säkert är det så. Ändå tar jag en paus nu. Eller, jag har tagit en paus sen halv tre ungefär. Alltså halv tio - halv elva - halv tolv - halv ett - halv två - halv tre. Skriver upp fem härliga timmar idag. Kanske sex. Nä, jag skriver sju.
   För ja, vi har det väldigt strängt på timmarna i min klass. Minst 86 ska det vara. Jag har 71 nu. Det kan gå.
   Iallafall, tillbaka till pausen. Vi ska in till stan, jag och några m8s. Kul, bra och skönt att komma hemifrån.
   Och ja, jag har på mig nya kläder. Dock tar det udden av det hela lite när det inte finns en enda jävla tofs i detta hus som är någorlunda redig. Uttjäna är de allihopa. Får se hur det går med detta. 
   Kommer nu ihåg att jag glömde lägga upp bilden på det där djuret jag såg igår. Gör det senare inatt kanske. Eller imorgon. Lovar att den kommer iallafall. Svär på det. "Fan".

hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0