såhär bra har min dag varit

   Slutade 13:35.
   Gick till Hemköp och köpte ett paket START! och även en flaska schampo och en flaska balsam. Egentligen köper vi bara schampo och balsam när det är extrapris på H&M, men nu ansåg jag att jag inte klarade en dusch till med pappas schampo och utan balsam. Så jag köpte detta.
   Kom hem 14:34.
   Gick in på min lillebrors skolas parkering och satte mig på hans cykel, det kunde ju vara kul att ta sällskap när vi ändå skulle hem samtidigt. Dessutom kunde han ta min tunga väska på sin pakethållare.
   Väntade länge på Hannes, men när han väl kom ut så skrek han STICK och GÅ HEM. Så jag tog min väska och gick hem, ganska ledsen.
   Kom till stället där vi brukar ta en genväg. Då var han som bor där ute och stod mitt på den väg vi enligt honom inte får gå på. Så jag fick ta den långa vägen hem.
   Tänkte ta alternativ nummer två till genväg. Den över åkern. Den visade sig dock vara nygödslad, så där kunde jag inte heller gå.
   Gick hem genom skogen bland älgbajs och myrstackar.
Kom hem till ren diskmaskin och full diskbänk och smulor och utspilld mjölk och utkletad marmelad över hela köket. Tisdagar och måndagar är mina städdagar, så jag fick städa hela köket.
   Slängde en blick på Värnamo Nyheters förstasida. Fet annons från H&M, extrapris på schampo - mamma kommer bli arg på mig för att jag köpte det.
   Gick upp på mitt rum för att byta om. Katten Linus låg i min säng och jag blev väldigt glad, men när jag skulle pussa honom så hade han tydligen varit ute på åkern för hela han luktade och luktar fortfarande gödsel.
   Gick ner igen för att äta. Såg fram emot en måltid med bland annat det nyinhandlade START!-paketet med god crunch. Till detta behövs dock vaniljyoghurt vilket det fanns en deciliter kvar utav. 
   När jag hade ätit klart gick jag upp på mitt rum och tog med mig START!-paketet för att ställa det på mitt skåp. Hade jag inte gjort det hade paketet, som jag köpt för egna pengar, varit slut imon.
   När jag skulle ta en bit av kladdkakan jag bakade igår visade det sig att någon hade valt att ta en bit tvärsöver istället för den vanliga V-biten man brukar ta av en tårta. För er kladdkakefantaster är detta ett uppenbart problem - det godaste och kletigaste är slut.
   Efter kladdkakan var det ungefär nu. Och just nu känner jag... Att jag skiter i den här dagen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0